Netplaza nosti huhtikuussa yli 17 000 kuluttajaliittymän suorituskyvyn vähintään 500/500 Mbps nopeuteen. Toivottavasti asiakaskokemus entistäkin nopeammasta valokuituliittymästä on ollut mieluisa!

Korona-aika nosti valokuituliittymien arvoa, sillä pitkään puhuttu valokuidun toimintavarmuus pääsi nyt käytännössä todistamaan ylivoimaisuutensa. Langattomien verkkojen suorituskyky puolestaan kuormittui monin paikoin, ja poikkeusaika onkin lisännyt valokuidun kysyntää.

Kuten huhtikuussa ilmoitimme, laajakaistayhteyden suorituskyvyn nosto oli käyttäjälle maksuton ja voimassa koronakriisin aiheuttaman poikkeustilan ajan. Poikkeustoimista suurin osa päättyi 1.6. ja myös nopeudennoston osalta palaamme normaalitilaan 1.7.: kesäkuu on siis vielä ”bonuskuukausi” ennen nopeuksien ennallistamista. Nopeuden ennallistaminen ei vaadi käyttäjiltä toimenpiteitä.

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila on kasvattanut merkittävästi ihmisten tarvetta erilaisiin etäyhteyspalveluihin työskentelyn ja opiskelun siirryttyä lähes kokonaan tietoverkkojen kautta tapahtuvaksi. Noin 50 % etätyötä tehneistä aikoo jatkaa etätöiden tekemistä soveltuvin osin myös poikkeusaikojen päättyessä: samoin moni virtuaalinen asiointitottumus juurtuu arjen käytännöksi. Täten entistäkin tehokkaammalle kaistalle on varmasti monin paikoin tarvetta.

Mikäli teillä on tarvetta nostaa valokuituliittymänne suorituskykyä, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme.

Aurinkoista ja valonnopeaa kesää!

Iisiverkko

 

Iin Energia Oy

Paloasemantie 13
91100 Ii
Vaihde 08 8180 220
asiakaspalvelu@iinenergia.fi

Avoinna arkisin klo 8.00 – 15.30

Puhelinvaihde on avoinna arkisin klo 8.00-15.00

Sähköverkon päivystys työajan ulkopuolella  +35840 589 8951

Iisiverkko

Internet-yhteyden tekninen tuki ja häiriöilmoitukset:

Netplaza asiakaspalvelu: p. 08 2370 6750
Arkisin 9–18
Lauantaisin 12–16
(Puhelun hinta: matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu)
seutunetti@netplaza.fi

Kaapelivaurio- ja vikapäivystys työajan ulkopuolella

+35840 589 8951

© Iin Energia Oy