

Kati Jurkko aloitti Iin Energian viestintäpäällikkönä
Iin Energia on saanut riveihinsä kokeneen viestinnän ammattilaisen, kun Kati Jurkko on aloittanut yhtiön viestintäpäällikkönä helmikuun alussa. Jurkolla on yli 20 vuoden monipuolinen kokemus viestintäalalta eri medioista – radioista, televisiosta, verkosta ja lehdistä. Hän on toiminut niin toimittajana, tuottajana kuin viestinnän kehittäjänä, ja hänen osaamisensa kattaa monikanavaisen sisällöntuotannon, strategisen viestinnän, kriisiviestinnän ja brändinhallinnan.
Ennen Iin Energiaa Jurkko on työskennellyt muun muassa alueellisissa medioissa sekä yrittäjänä yritysviestinnän parissa. Hänellä on vahva kokemus sekä perinteisestä että digitaalisesta viestinnästä, ja hän on ollut mukana useissa viestinnän muutosprosesseissa. Lisäksi hänellä on kokemusta viestinnän kouluttamisesta ja organisaatioiden viestintästrategioiden rakentamisesta.
Uudessa roolissaan Jurkko vastaa Iin Energian viestinnästä ja sidosryhmäyhteistyöstä. Hänen tehtävänään on vahvistaa yhtiön näkyvyyttä ja tuoda entistä paremmin esille sen paikallista merkitystä, asiakaslähtöisyyttä ja liiketoiminnan eri osa-alueita arjen ja strategian tasolla.
– On hienoa päästä mukaan kehittämään Iin Energian viestintää ja tuomaan esiin sitä tärkeää työtä, jota yhtiö tekee alueen asukkaiden ja yritysten hyväksi. Energia-ala on murroksessa, ja on tärkeää, että asiakkailla ja sidosryhmillä on ajantasaista ja ymmärrettävää tietoa muutoksista ja niiden taustoista, Jurkko kertoo.
Energia-ala ja sähkömarkkinat muuttuvat nopeasti, mikä vaatii yrityksiltä entistä avoimempaa ja läpinäkyvämpää viestintää. Iin Energia haluaa varmistaa, että asiakkaat ja sidosryhmät saavat ajantasaista ja selkeää tietoa energiantuotannosta, sähkömarkkinoista ja yhtiön toiminnasta.
Iin Energian toimitusjohtaja Joni Jääskeläinen pitää viestinnän vahvistamista tärkeänä osana yhtiön kehitystä:
– Energiamarkkinoiden muutos ja kasvavat vaatimukset asiakasviestinnälle tekevät viestinnästä strategisesti yhä merkittävämmän osan toimintaamme. Haluamme, että asiakkaamme ja muut sidosryhmämme saavat ajankohtaista ja ymmärrettävää tietoa päätöksenteon tueksi. Kati tuo mukanaan laajan viestinnällisen osaamisen, ja uskon, että hänen panoksensa auttaa meitä viestimään entistä paremmin ja avoimemmin, Jääskeläinen sanoo.